Friday, October 31, 2014

Cerita di suatu hari.......

Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua. Saya doakan moga anda sihat dan ceria sentiasa.

Hari ni saya nak kongsi sikit cerita saya di suatu hari...

Hari tu hari berkerja. Macam biasala bangun awal buat solat tahajjud dulu. Sejak berkenalan dengan the amazing team ni memang saya cuba perbaiki kekurangan yang ada.




Kita nak mulakan sesuatu yang baik tu memang agak sukar. Rasa berat betul mata ni. Terpikir macammana master saya boleh tak 'miss' solat tahajjud ni?

Usaha tangga kejayaan, betul? Kalau kita nak berubah kena la transformed sikit. Haaa...walau berat mata ku gagahkan jua.

Dan sekarang alhamdulillah..walaupun ada gak la sekali sekala terkucil, tapi ada perubahan.

Anak-anakku, Bangun....

Inila part yang agak pening. Nak bangun pegi sekolah. Kadang-kadang nak kena dukung.

Adoila anak-anakku. Tak larat umi..kena makan ostematrix nak bagi tulang kuat. Kalsium umi ni agak 'kurang' skit. Kadang-kadang kalau dah duduk, nak bangun ada dengar irama dekat tulang-tulang umi ni..nak buat macammana, umur dah tengah 30an ni, kalsium dalam tulang pun kurang. Makan ostematrixla lepas ni.


Dah siap-siap hantar pegi sekolah pulak. Yang kecik ni tido lagi. Macam tu la rutin dia. Abang dengan kakak dah smart dah nak pergi sekolah. Sebelum pergi sekolah wajib minum mealshake dulu. Pastu chewable vitamin C sebiji. Bagi imun kuat sikit, bekal tenaga dan vitamin+mineral penting untuk bantu tumbesaran anak-anak umi ni.



Kesannya, Alhamdulillah diorang dah jarang kena sakit. Cergas sampai ke petang. Itu penangan mealshake+chewable vitamin C+doa ibu. Memang berkesan...

Saya pun ada jugak. Air coklat+Esp. Memang bertenaga la sepanjang hari. Tau apa bagusnya Esp ni?



* Alas perut saya sementara sebelum saya breakfast.
* Bagus diamalkan oleh orang gastrik, elak rasa lapar.
* Boleh cantik dan haluskan kulit muka saya ni.
* Kalau ibu mengandung dan ibu menyusu amalkan lagi bagus. Bagi tenaga untuk ibu mengandung dan pekatkan susu ibu. Kan best tu??
Haii...macam-macam lagi khasiatnya.

Lepas hantar anak sekolah, time to work...tapi sebelum mula kerja pastikan ambil breakfast dulu. Lepas breakfast ambil vitamin b complex dan vitamin C. Bagus untuk tambah tenaga kita seharian dan tingkatkan sistem imun kita. Disamping tu vitamin C bekal collagen untuk kulit kita.


Yang ni tak yah cite panjang-panjangla. Tak habis pulak nanti.
Kerja,kerja,kerja...haa dah petang.

Yang petang ni kena ceritala sebab special day. Ada la buat jamuan makan sikit-sikit. Punyalaa banyak makanan.

Saya pun makanla dengan seleranya petang tu. Sebab macam-macam ada, semua saya rasa. Kejap laksa, lepas tu kuih, campur pulak bubur dan finally kek. Huh...dahsyat........

Betul la pepatah kata, orang tamak selalu rugi. Akibatnya saya nak bangun pun tak larat. Adoihla. Padan muka saya kan? Sape suruh makan sampai sentak perut?

Kenyangnya sampai ke malam. Dahsyat sungguh. Lauk sedap pun saya tak kisah dah. Tapi kalau tak makan nanti lapar pulak. Kena gak alas perut ni.
Banyakla lauk malam ni

Last-last saya bancuh coklat+Esp macam pagi tadi. Ada lagi tambahan..collagen Shaklee. Minum ni barula kenyang. Tambah pulak double kecantikan. Baru 2 sudu minum Esp hari ni. Lebih 3 sudu yang tak boleh. Penat nanti ginjal kita nak proses.


Collagen Shaklee ni selalu orang ingat untuk kecantikan je. Bagi muka cerah dan anjal. No no no....
Collagen ni pun bagus untuk sendi-sendi ye. Melancarkan sekali pergerakan sendi kita. Bagus bukan??


Alhamdulillah, kenyang minum Esp ni. Tak payah dah makan nasi. Kenyang sampai esok pagi ni.

Tak lupa makan omega guard lepas makan malam. Yang ni supplement wajib kami anak beranak. Saya dan suami makan untuk rendahkan paras kolesterol. Anak-anak saya pulak amalkan untuk minda mereka.




Vivix yang paling terbaikla. Ini saya beli untuk kami suami isteri. Kebaikan vivix ni umpama semua supplements Shaklee digabungkan menjadi satu dan terhasillah vivix. Best!!




Vivix...
* anti penuaan
* boleh kawal diabetes
* sokong kesihatan jantung
* sokong kesihatan imun
* sokong kesihatan sendi dan kesihatan keseluruhan.

Makan satu sudu teh je sebelum tido. Kan banyak boleh jimat. Khasiat pun banyak.

Ok...malam pun dah larut, ngantuk dah. Inila hidup saya bersama Shaklee. Saya satu family amalkan untuk kesihatan yang lebih baik sekarang, dan akan datang. Anda bagaimana??

Syima
0194620792







3 comments:

  1. Terbaik!!hari-hari lebih indah dan sihat dgn shaklee .syu pun dh mkn ostematrix untuk tulang sihat dan vitamin c untuk kulit cantik :-)

    ReplyDelete
  2. wahh bnyknya lauk makan malam ! berselera tengok. hehe

    ReplyDelete
  3. Cerita seharian bersama Shaklee dari pagi sampai malam...interesting..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda di sini